Jeżeli ktoś zastanawia się czy warto jeszcze kupować dodatkowe pomoce dydaktyczne do nauki przygotowujące do matury, niech się nie zastanawia tylko kupuje. To ostatnie chwile, kiedy można powtórzyć przerobiony materiał na tyle skutecznie, aby podejść do matury na większym luzie. Przy wyborze podręcznika należy skupić się na tym, aby był najskuteczniejszy. Jeżeli jego treść ma pomóc uczniowi, najlepiej jak jest napisany przez nauczyciela, który wie czego wymaga się na egzaminach dojrzałości i ma doświadczenie w nauczaniu młodzieży. “Jak zdać maturę z matematyki” – autorstwa Dariusza Kulmy to jest ta właściwa pozycja, która spełnia wszystkie wymagania.

Kim jest autor podręcznika?

Dariusz Kulma to wieloletni pedagog, nauczyciel, którego pasją jest matematyka i niestandardowe metody nauczania młodzieży. Aby zarażać swoich podopiecznych miłością do królowej nauk, wymyśla przeróżne konkursy, również o zasięgu ogólnopolskim, w których chce udowodni, że matematyka nie jest trudna i można uczyć się jej z chęcią. Poza tym, że każdy może nauczyć się matematyki, stosując pewne zasady. Wystarczy tylko chcieć. Całe swoje doświadczenie Dariusz Kulma zawarł w podręczniku “Jak zdać maturę z matematyki”, po to aby uczniowie w jasny i przejrzysty sposób mogli przyswoić wiedzę ze szkoły średniej.

Co zawiera podręcznik maturalny?

Matura z matematyki jest egzaminem obowiązkowym. Każdy uczeń musi do niego przystąpić. Dlatego warto zaufać autorowi podręcznika, który obiecuje opanowanie materiału w 10 dni. Można wybrać poziom podstawowy lub rozszerzony. W zależności od potrzeb. Najnowsze wydanie “Jak zdać maturę z matematyki” zawiera:

– 667 zadań ułożonych na podstawie egzaminów maturalnych z lat ubiegłych w tym również zadania autorskie,
– 443 zadania (w tych 667 ogółem), które rozwiązane są od początku do końca, z wszystkimi detalami,
– 234 zadania zawarte w podsumowaniu,
– odpowiedzi i komentarze, dzięki którym uczeń może przeanalizować sposób rozwiązywania zadań i nauczyć się systemu ich rozwiązywania,
– samodzielne zadania sprawdzające,
– testy i podsumowania ( również dostępne ON-LINE).

Wiedza jako warunek poczucia bezpieczeństwa

Gdy uczeń wie jak rozwiązywać zadania określonego typu, gdy ma poczucie, że poukładał sobie wiedzę w głowie, jest pewniejszy siebie. Dodatkowo, gdy wie czego może spodziewać się na maturze, łatwiej mu walczyć ze stresem i uwierzyć we własne siły. Może skonfrontować swoje umiejętności przerabiając zadania z lat poprzednich. To pozwoli mu z większym spokojem podejść do swoich własnych egzaminów maturalnych.